Любовь ВАСИЛЕВСКАЯ
Відповідно до Постанови Ради Міністрів СРСР від 29 грудня 1966 року, який затверджував план введення атомних станцій в 1966—1977 роках, було заплановано задіяти енергетичні потужності в розмірі 11 900 МВт. Одна з атомних електростанцій повинна була компенсувати дефіцит електроенергії в Центральному енергетичному районі.
Введення в експлуатацію першого енергоблока першої атомної електростанції в Україні планувалося в 1974 році, другого — в 1975 році. Для пошуку придатного і найбільш відповідного майданчика для розміщення атомної електростанції в період 1965—1966 рр. були обстежені 16 пунктів в Київської, Вінницької і Житомирської областях.
Майданчик був обраний за 4 км від села Копачі Чорнобильського району, на правому березі річки Прип'ять в 15 км від міста Чорнобиль поблизу станції Янів залізничної лінії Чернівці - Овруч.
У травні 1970 року починається розмітка котловану під 1-й енергоблок ЧАЕС, в липні наступного завершується будівництво ЛЕП 110 кВ підстанції Чорнобильська, а 7 грудня того ж року створюється постійно діюча комісія по прийомці об'єктів Чорнобильської АЕС.
У День будівельника — 15 серпня 1972 року в 11 годин дня було урочисто покладений перший кубометр бетону у фундамент деаераторної етажерки головного корпусу першої черги станції, проведена закладка нержавіючої капсули з листом до майбутніх поколінь.
14 грудня 1977 підписаний Акт прийняття першого енергоблоку ЧАЕС в експлуатацію, 24 грудня 1978 року перший енергоблок було виведено на потужність 1 000 МВт. 16 листопада 1978 року почався фізичний пуск другого енергоблоку. 3 грудня 1981 року здійснено енергетичний пуск третього енергоблоку. 25 листопада 1983 року на реакторі 4-го енергоблоку завантажено першу ТВЗ, 21 серпня 1984 року на Чорнобильській АЕС вироблено перші 100 мільярдів кВт·год електроенергії.
Перші роки експлуатаційний персонал і будівельники проживали в гуртожитках, а також на знімних квартирах в селах навколо споруджуваної станції.
4 лютого 1970 року на живописному березі річки Прип'ять будівниками був вбитий перший кілок для будівництва майбутнього міста. Будівництво було проголошено Всесоюзним і сюди на поклик партії були послані кращі комсомольці із всіх куточків колишнього СРСР.
Місто розширювалось, набували досвіду його перші жителі-будівники. Для забезпечення зайнятості членів сімей працівників станції було передбачено будівництво низки підприємств у місті Прип'ять.
Своєрідний образ мала Прип'ять завдяки композицій мікрорайонів, які розміщувались радіусами навколо загальноміського центру. Тут було успішно використано світлову рекламу, яскраві панно і декоративну кераміку на фасадах споруджень. Все це ми бачимо на фотографіях міста Прип'ять, які були зроблені до аварії.