Електронна інтерактивна дошка - це сенсорна панель, що працює в комплексі з комп'ютером і проектором. Перші інтерактивні дошки були випущені фірмою SMART Technologies в 1991 році. Викладачі стали першими, хто усвідомив потенціал електронних інтерактивних дошок для навчання, нарад і презентацій. І до цього дня інтерактивними дошками головним чином користуються саме викладачі (в основному, в США і Великобританії).

     Як електронна інтерактивна дошка може бути використана в середовищі навчання? Електронні інтерактивні дошки - це ефективний спосіб впровадження електронного змісту і мультимедійних матеріалів в масове середовище навчання. Можна перерахувати наступні види освітньої діяльності, доступні при використанні електронної інтерактивної дошки:

  • робота з текстом і зображеннями;
  • створення заміток за допомогою електронного чорнила;
  • збереження зроблених заміток для передачі по електронній пошті, розміщення в Інтернеті або друці;
  • колективний перегляд Web – сайтів;
  • свобода пересування по класу при демонстрації програмного забезпечення чи роботі з ним перед аудиторією;
  • створення за допомогою шаблонів і зображень власних завдань для занять;
  • демонстрація і нанесення заміток поверх освітніх відео кліпів;
  • використання вбудованого в програмне забезпечення інтерактивної дошки презентаційного інструментарію для збагачення дидактичного матеріалу;
  • демонстрація презентацій, створених учнями.

Переваги роботи з інтерактивними дошками.

Основні:

  • сумісна з програмами для усіх років навчання;
  • посилює подачу матеріалу, дозволяючи викладачам ефективно працювати з веб — сайтами і іншими ресурсами;
  • надає більше можливостей для взаємодії і обговорення в класі;
  • робить заняття цікавими і захоплюючими для викладачів і учнів завдяки різноманітному і динамічному використанню ресурсів, розвиває мотивацію.

Переваги для викладачів:

  • дозволяє викладачам пояснювати новий матеріал з центру класу;
  • заохочує імпровізацію і гнучкість, дозволяючи викладачам малювати і робити записи поверх будь-яких застосувань і веб-ресурсів;
  • дозволяє викладачам зберігати і роздруковувати зображення на дошці, включаючи будь-які записи, зроблені під час заняття, не витрачаючи при цьому багато часу і сил і спрощуючи перевірку засвоєного матеріалу;
  • дозволяє викладачам ділитися матеріалами один з одним і знову використовувати їх;
  • зручна при роботі у великій аудиторії;
  • надихає викладачів на пошук нових підходів до навчання, стимулює професійний ріст.

Переваги для учнів:

  • робить заняття цікавими і розвиває мотивацію;
  • надає більше можливостей для участі в колективній роботі, розвитку особистих і соціальних навичок;
  • звільняє від необхідності записувати завдяки можливості зберігати і друкувати усе, що з'являється на дошці;
  • учні починають розуміти складніші ідеї в результаті яснішою, ефективної і динамічної подачі матеріалу;
  • дозволяє використовувати різні стилі навчання, викладачі можуть звертатися до всіляких ресурсів, пристосовуючись до визначених потреб;
  • учні починають працювати більше творчо і стають упевненими в собі;
  • їм не потрібна клавіатура, щоб працювати з цим устаткуванням, таким чином підвищується залученість початкових класів, що вчаться, або дітей з обмеженими можливостями.

Чинники ефективного використання:

  • забезпечення доступу до інтерактивної дошки, щоб викладачі могли набратися досвіду;
  • використання дошки не лише викладачами, але і учнями;
  • надання викладачеві часу на підготовку до заняття;
  • тимчасові витрати викладача для того, щоб стати упевненим користувачем і підібрати ресурси для заняття;
  • обмін ідеями і ресурсами між викладачами;
  • розташування дошки в класі так, щоб не заважало сонячне світло і ніщо не знаходилося між проектором і дошкою;
  • високий рівень надійності і технічної підтримки, щоб звести до мінімуму можливі проблеми.

Заходи та звіти

Go to top