Електронна інтерактивна дошка - це сенсорна панель, що працює в комплексі з комп'ютером і проектором. Перші інтерактивні дошки були випущені фірмою SMART Technologies в 1991 році. Викладачі стали першими, хто усвідомив потенціал електронних інтерактивних дошок для навчання, нарад і презентацій. І до цього дня інтерактивними дошками головним чином користуються саме викладачі (в основному, в США і Великобританії).
Як електронна інтерактивна дошка може бути використана в середовищі навчання? Електронні інтерактивні дошки - це ефективний спосіб впровадження електронного змісту і мультимедійних матеріалів в масове середовище навчання. Можна перерахувати наступні види освітньої діяльності, доступні при використанні електронної інтерактивної дошки:
-
робота з текстом і зображеннями;
-
створення заміток за допомогою електронного чорнила;
-
збереження зроблених заміток для передачі по електронній пошті, розміщення в Інтернеті або друці;
-
колективний перегляд Web – сайтів;
-
свобода пересування по класу при демонстрації програмного забезпечення чи роботі з ним перед аудиторією;
-
створення за допомогою шаблонів і зображень власних завдань для занять;
-
демонстрація і нанесення заміток поверх освітніх відео кліпів;
-
використання вбудованого в програмне забезпечення інтерактивної дошки презентаційного інструментарію для збагачення дидактичного матеріалу;
-
демонстрація презентацій, створених учнями.
Переваги роботи з інтерактивними дошками.
Основні:
-
сумісна з програмами для усіх років навчання;
-
посилює подачу матеріалу, дозволяючи викладачам ефективно працювати з веб — сайтами і іншими ресурсами;
-
надає більше можливостей для взаємодії і обговорення в класі;
-
робить заняття цікавими і захоплюючими для викладачів і учнів завдяки різноманітному і динамічному використанню ресурсів, розвиває мотивацію.
Переваги для викладачів:
-
дозволяє викладачам пояснювати новий матеріал з центру класу;
-
заохочує імпровізацію і гнучкість, дозволяючи викладачам малювати і робити записи поверх будь-яких застосувань і веб-ресурсів;
-
дозволяє викладачам зберігати і роздруковувати зображення на дошці, включаючи будь-які записи, зроблені під час заняття, не витрачаючи при цьому багато часу і сил і спрощуючи перевірку засвоєного матеріалу;
-
дозволяє викладачам ділитися матеріалами один з одним і знову використовувати їх;
-
зручна при роботі у великій аудиторії;
-
надихає викладачів на пошук нових підходів до навчання, стимулює професійний ріст.
Переваги для учнів:
-
робить заняття цікавими і розвиває мотивацію;
-
надає більше можливостей для участі в колективній роботі, розвитку особистих і соціальних навичок;
-
звільняє від необхідності записувати завдяки можливості зберігати і друкувати усе, що з'являється на дошці;
-
учні починають розуміти складніші ідеї в результаті яснішою, ефективної і динамічної подачі матеріалу;
-
дозволяє використовувати різні стилі навчання, викладачі можуть звертатися до всіляких ресурсів, пристосовуючись до визначених потреб;
-
учні починають працювати більше творчо і стають упевненими в собі;
-
їм не потрібна клавіатура, щоб працювати з цим устаткуванням, таким чином підвищується залученість початкових класів, що вчаться, або дітей з обмеженими можливостями.
Чинники ефективного використання:
-
забезпечення доступу до інтерактивної дошки, щоб викладачі могли набратися досвіду;
-
використання дошки не лише викладачами, але і учнями;
-
надання викладачеві часу на підготовку до заняття;
-
тимчасові витрати викладача для того, щоб стати упевненим користувачем і підібрати ресурси для заняття;
-
обмін ідеями і ресурсами між викладачами;
-
розташування дошки в класі так, щоб не заважало сонячне світло і ніщо не знаходилося між проектором і дошкою;
-
високий рівень надійності і технічної підтримки, щоб звести до мінімуму можливі проблеми.